Strona Główna

Dorota Staszewska

4 października 2021 roku zmarła nasza wieloletnia zaufana współpracowniczka lek. med. Dorota Staszewska. Wspólnie z nami bardzo aktywnie walczyła o Polskę Wolną od GMO i sprzedaż bezpośrednio od rolnika; wspierała działania dla Polski wolnej od 5G, wolności wyboru metod leczenia i terapii. Przez wiele lat uczestniczyła w posiedzeniach różnych komisji sejmowych, rozmowach z politykami, protestach, konferencjach i innych naszych akcjach. Wspaniały, Niezłomny i Odważny Człowiek! Współautorka wielu petycji i listów. DZIĘKUJEMY CI DOROTO. Jesteś w naszych sercach.

Więcej informacji na temat Doroty Staszewsakiej

PIS DĄŻY DO ZNISZCZENIA WIELU TYSIĘCY MAŁYCH I ŚREDNICH GOSPODARSTW ROLNYCH!

Pani Poseł/Pan Poseł,

Rozpoczęło się procedowanie rządowego projektu ustawy mającej ułatwić rolnikom RHD (rolniczy handel detaliczny – druk nr 1516), ale zawierającej też pewne przepisy, które w praktyce uniemożliwią w ogóle działanie na tym polu wielu (większości) rolnikom.

Domagam się, aby Pani/Pan Poseł głosował (projekt ustawy– druk 1516):

A - za odrzuceniem projektowanych zmian w art. 44a pkt. 2 i 3 ustawy o bezpieczeństwie żywności, tj. odrzuceniem projektowanych pkt. 2 i 3 o brzmieniu:

2) podlegają urzędowej kontroli w zakresie bezpieczeństwa żywności sprawowanej

przez organy odpowiednio Państwowej Inspekcji Sanitarnej albo Inspekcji

Weterynaryjnej;

3) podlegają przepisom prawa żywnościowego, w szczególności rozporządzenia nr

178/2002 i rozporządzenia nr 852/2004 oraz przepisom Unii Europejskiej wydanym

w trybie tych rozporządzeń.

i w związku z tym odpowiednim zmienieniem numeracji pozostałych punktów

oraz

B – za zmianą art. 1 pkt. 1) projektu ustawy polegającą na zastąpieniu w podpunkcie a sformułowania

a) produkcji żywności zawierającej co najmniej jeden składnik pochodzący w całości z własnej uprawy, hodowli lub chowu podmiotu działającego na rynku spożywczym oraz”

na

a) wytwarzaniu żywności, której większość składników, których uprawa, hodowla lub chów jest możliwy w warunkach glebowo-klimatycznych, w których produkuje podmiot działający na rynku spożywczym, pochodzi w całości z własnej uprawy, hodowli lub chowu oraz

W uzasadnieniu niżej przytaczam nowe brzmienie art. 1 pkt. 1 projektu ustawy z uwzględnieniem proponowanej zmiany.

DLACZEGO? Uzasadnienie:

Projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu ułatwienia prowadzenia przez rolników rolniczego handlu detalicznego autorstwa Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi (UD 251) został przyjęty 30.07.2021 roku przez Radę Ministrów. Teraz jest procedowany w Sejmie – druk 1516 (*).

W ramach tzw. Polskiego Ładu PiS odbiera rolnikom i konsumentom to, co udało się wywalczyć kilka lat temu.

Proponowane zmiany w tej ustawie obejmują bowiem:

Dotychczasowy przepis:
Art. 44a. 1. Produkcja i zbywanie żywności w ramach rolniczego handlu detalicznego:

(...)
3) podlegają NADZOROWI organów odpowiednio Państwowej Inspekcji Sanitarnej albo Inspekcji Weterynaryjnej.

PROPONOWANE niekorzystne dla rolników ZMIANY:

Art. 44a. 1. Produkcja i zbywanie żywności w ramach rolniczego handlu detalicznego:

(...)

2) podlegają URZĘDOWEJ KONTROLI - w zakresie bezpieczeństwa żywności - sprawowanej przez organy odpowiednio Państwowej Inspekcji Sanitarnej albo Inspekcji Weterynaryjnej;

3) podlegają przepisom prawa żywnościowego, w szczególności rozporządzenia nr 178/2002 i rozporządzenia nr 852/2004, oraz przepisom Unii Europejskiej wydanym w trybie tych rozporządzeń.

Komentarz:

A WIĘC W MIEJSCE NADZORU URZĘDOWA KONTROLA ZE WSZYSTKIMI TEGO KONSEKWENCJAMI!
Także punkt 3 wprowadza kolejne warunki, które mogą być bardzo trudne do spełnienia. Obecnie do rolniczego handlu detalicznego, który prowadzony jest przy wykorzystaniu pomieszczeń mieszkalnych, zamiast wymogów określonych w załączniku II w rozdziale I i II rozporządzenia 852/2004, obowiązują wymogi określone w załączniku II (OGÓLNE WYMOGI HIGIENY...) w rozdziale III (zawierającym UPROSZCZONE wymogi higieny). Przepisy rozporządzenia 852/2004 obowiązują wprost i nie wymagają wdrożenia do polskiego porządku prawnego.

UWAGA! W Uzasadnieniu wspomnianego projektu ustawy czytamy: ... Proponowane zmiany przepisów wynikają z założeń przyjętych w dokumencie rządowym ,,Polski Ład”...

A więc powodem tej niekorzystnej dla rolników i konsumentów zmiany jest chęć dostosowania naszego rolnictwa do tzw. "Zielonego Ładu", głównego wątku "Wielkiego Resetu" Światowego Forum Ekonomicznego (WEF). Już dawno Klaus Schwab, dyrektor WEF, zadeklarował zamiar uczynienia produkcji rolnej "zrobotyzowaną" do 2030 roku.
W ramach tej bezdusznej technokratycznej agendy, znanej jako "Nowy Zielony Ład"/Polski Ład, rolnictwo będzie coraz mniej polegało na uprawie ziemi przez rolników, a coraz więcej na produkcji przez roboty (!) syntetycznego (!) jedzenia w wielkich laboratoriach (!) i fabrykach.

Przypomnijmy sobie słowa dr Henry’ego Kissingera: „Kto kontroluje żywność, kontroluje ludzi”.
Produkcja żywności pod zarządem scentralizowanej globalnej organizacji to bardzo niebezpieczna perspektywa. Już teraz zaledwie sześć (!) ogromnych korporacji nasienniczych posiada na własność i kontroluje 80% światowej produkcji i dystrybucji nasion.

Aby przeciwstawić się ambicjom zwolenników Nowego Porządku Świata, w tym Zielonemu Ładowi, konieczne jest całkowite uwolnienie rolnictwa od korporacji i przywrócenie go do korzeni - zapewnienia lokalnej samowystarczalności i narodowego bezpieczeństwa żywnościowego. Nie ma tu miejsca na żaden kompromis!

Z kolei projektowany przepis art. 3 w ust. 3 pkt 29b ustawy o bezpieczeństwie żywności (w projekcie jest to w art. 44a pkt. 1), mówiący, że wystarczy, aby tylko jeden składnik żywności pochodził z własnej wytwórczości…wypacza intencje początkowe ustawodawcy. Intencje te mówiły, by większość składników lub większość masy produktu, a najlepiej całość pochodziła z własnej uprawy, hodowli itp., jeżeli możliwa jest produkcja takich składników w danym gospodarstwie. Aby składniki żywności nie pochodziły tylko lub głównie z importu lub kupna od innych, niekoniecznie rolników...

Stąd wnioskuję wprowadzić poniższe sformułowanie w miejsce projektowanego art. 1 pkt. 1):

Art. 1. W ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.

U. z 2020 r. poz. 2021) wprowadza się następujące zmiany:

1) w art. 3 w ust. 3 pkt 29b otrzymuje brzmienie:

29b) rolniczy handel detaliczny – handel detaliczny w rozumieniu art. 3 ust. 7

rozporządzenia nr 178/2002, polegający na:

a) wytwarzaniu żywności, której większość składników, których uprawa, hodowla lub chów jest możliwy w warunkach glebowo-klimatycznych, w których produkuje podmiot działający na rynku spożywczym, pochodzi w całości z własnej uprawy, hodowli lub chowu oraz

b) zbywaniu takiej żywności konsumentowi finalnemu, o którym mowa w art. 3

ust. 18 rozporządzenia nr 178/2002, lub do zakładów prowadzących handel

detaliczny z przeznaczeniem dla konsumenta finalnego;”;

UWAGA!

Jeśli ta nowa ustawa zostanie przyjęta w Sejmie bez proponowanych w niniejszym piśmie zmian w art. 44a, dziesiątki tysięcy „małych” i „średnich” rolników stracą na zawsze środki do życia.

Co więcej, dużo większa liczba konsumentów straci dostęp do najbardziej odżywczej żywności w kraju, a cała piękna i bogata tradycja kulturowa i kulinarna polskiej wsi zostanie utracona na zawsze.

Czyli będą to negatywne skutki nie tylko dla polskiego rolnictwa i wsi ale też dla zdrowia konsumentów przez odbieranie im powszechnego dostępu do żywności dobrej jakości!

Domagamy się też od Pań i Panów Posłów przyczyniania się do:

1) zmiany polityki rolnej w kierunku podtrzymania dużej liczby rolników, realnego wspierania rozwoju małych i średnich gospodarstw rolnych oraz dobrego - tradycyjnego i ekologicznego - rolnictwa, jak to ma miejsce na przykład w Austrii. Małe i średnie rodzinne gospodarstwa rolne zawsze były gwarantem żywności dobrej dla zdrowia, oraz ochrony najważniejszych dla bezpieczeństwa żywnościowego zasobów naturalnych, tj. gleby i bioróżnorodności. Tym samym były one rękojmią ochrony niezależności i wolności kraju. Jeśli ich zabraknie, Polska straci wolność!
2) powszechnego, łatwego na co dzień, dostępu do żywności dobrej jakości wytwarzanej przez rolników w gospodarstwie rolnym (np. w domowej kuchni) - poprzez realne umożliwienie im sprzedaży tej żywności również w sklepach, restauracjach, szkołach i innych instytucjach. Należy dostosować istniejące przepisy do możliwości co najmniej pół miliona małych i średnich gospodarstw rodzinnych. Rolnicy ci mogliby zaopatrywać w żywność dobrej jakości schorowanych Polaków, a jednocześnie godnie zarabiać na życie.

Oczekujemy Pani/Pana odpowiedzi w powyższej sprawie.

Z poważaniem,
sir Julian Rose, rolnik, pisarz, dyrektor ICPPC - Międzynarodowej Koalicja dla Ochrony Polskiej Wsi
Jadwiga Łopata, laureatka nagrody Goldmana (ekologiczny Nobel), odznaczona Złotym Krzyżem Zasługi przez Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, dyrektorka ICPPC

Adres do Korespondencji:
Międzynarodowa Koalicja dla Ochrony Polskiej Wsi – ICPPC
34-146 Stryszów 156, tel./fax +48 33 8797114 ,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

(*) https://www.sejm.gov.pl/sejm9.nsf/druk.xsp?documentId=B07C0C2441FB0584C1258745003B3438

https://www.gov.pl/web/premier/projekt-ustawy-o-zmianie-niektorych-ustaw-w-celu-ulatwienia-prowadzenia-przez-rolnikow-rolniczego-handlu-detalicznego
https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12349466/katalog/12806241#12806241

GOSPORARSTWO SAMOWYSTARCZALNE ŻYWIENIOWO i ENERGETYCZNIE

Agrokultura 5G ? Jedzenie z farmy Frankensteina

Dyrektor ds. rozwoju w firmie Ericsson, Marcin Sugak jest podekscytowany. Ma dla rolników na sprzedaż nową zabawkę. Ta zabawka, jak twierdzi, rozwiąże w przyszłości wszystkie problemy, które stoją dzisiaj przed rolnictwem. Będzie to „rewolucja”, oświadcza. Według korporacji Ericcson, dzięki tej nowej zabawce rolnicy będą mogli spojrzeć na swoje rośliny i zwierzęta z zupełnie „nowej perspektywy”

Kliknij w obrazek aby przeczytać cały artykuł

NOWE GMO CORAZ BLIŻEJ...poniżej link i surowe tłumaczenie fragmentów...

5 krajów, w tym Stany Zjednoczone, uchylają przepisy bezpieczeństwa dotyczące nowej kukurydzy poddanej edycji genów

Kukurydza „woskowa” Cortevy została opracowana przy użyciu technologii CRISPR, techniki edycji genomu, którą gigantyczna firma zajmująca się nasionami i pestycydami sprzedaje organom regulacyjnym jako „bez GMO” w celu ominięcia oceny ryzyka i przepisów bezpieczeństwa.

Co najmniej pięć krajów - Argentyna, Brazylia, Kanada, Chile i Stany Zjednoczone - zatwierdziło odmianę kukurydzy zmodyfikowaną genetycznie (GM) za pomocą techniki edycji genomu o nazwie CRISPR, bez poddawania upraw ocenie ryzyka i przepisom dotyczącym upraw GM. Wkrótce mogą pojawić się inne kraje.

Kukurydza zmodyfikowana genetycznie jest produkowana przez amerykańską firmę Corteva, drugą co do wielkości firmę nasienną na świecie i czwartą co do wielkości firmę zajmującą się pestycydami. Corteva opisuje tę odmianę jako „woskową kukurydzę”, która, podobnie jak konwencjonalne odmiany kukurydzy woskowej, wytwarza skrobię bogatą w amylopektynę i ubogą w amylozę. W tym przypadku Corteva zastosowała inżynierię genetyczną, aby wybić geny odpowiedzialne za wytwarzanie amylozy z niewoskowych hybrydowych odmian kukurydzy.

https://childrenshealthdefense.org/defender/countries-waive-safety-regulations-gene-edited-corn/?utm_source=salsa&eType=EmailBlastContent&eId=a2a8e837-8045-4fc7-b3e3-f1f22d630096

My wolni ludzie: Budujemy nowe społeczeństwo, które spali Plandemię

Aby mieć wiarygodność jako liderzy, musimy „czynić tak, jak mówimy”. Nie można dokonać zmian bez bycia żywym przykładem tego, o czym się mówi i co proponuje innym.

Oznacza to, że jeśli ktoś jest świadomy i krytycznie odnosi się do szkód spowodowanych noszeniem maski Covid, to będzie odważne i dumnie chodził bez maski. Jeśli ktoś jest świadomy i krytycznie nastawiony do szkód spowodowanych przez zanieczyszczenie elektromagnetyczne, będzie używał tylko telefonu stacjonarnego. Jeśli ktoś jest świadomy i krytyczny wobec szkód spowodowanych przez masową indoktrynację za pośrednictwem telewizji, nie będzie miał telewizora. Jeśli ktoś jest świadomy i krytycznie nastawiony do szkód spowodowanych masową produkcją chemicznej żywności, będzie kupował żywność bezpośrednio od rolników a nie w supermarkecie. Jeśli ktoś jest świadomy i krytyczny wobec szkód wyrządzonych przez duże instytucje bankowe, będzie trzymał swoje oszczędności w bankach spółdzielczych i innych alternatywnych lokalnych sieciach. Jeśli ktoś jest świadomy i krytyczny wobec szkód wyrządzanych przez komercyjnych i państwowych dostawców energii elektrycznej, będzie korzystał z odnawialnych, małej skali źródeł energii.

Patent na nasze ciała i umysły

…ciekawy nr 060606

UWAGA! Patent na nasze ciała i umysły – Jadwiga Łopata

Patent WO2020060606: https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=WO2020060606

Dobra wiadomość:
WORLD DOCTORS ALLIANCE – Swiatowy Sojusz Lekarzy: https://worlddoctorsalliance.com/

Pozdrawiamy, Jadwiga i Julian

Międzynarodowa Koalicja dla Ochrony Polskiej Wsi – ICPPC
34-146 Stryszów 156, Poland tel./fax +48 33 8797114 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.icppc.pl www.gmo.icppc.pl www.eko-cel.pl

WEŹ UDZIAŁ W WARSZTATACH W EKOCENTRUM ICPPC www.eko-cel.pl

Dotyczy: bezpieczeństwa żywnościowego Polski, ochrony środowiska, zdrowia i wolności Rodaków

10 września dostarczylismy do Pana Prezydenta Andrzeja Dudy,  Ministra Środowiska Pana Michała Wosia oraz do Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Pana Jana Krzysztofa Ardanowskiego listy w sprawie europejskiej strategii pod nazwą: "Od pola do stołu". Poniżej treść listu. List został podpisany przez naukowców, rolników i działaczy społecznych.


 

PILNE

Dotyczy: bezpieczeństwa żywnościowego Polski, ochrony środowiska, zdrowia i wolności

Rodaków

 

Szanowny Panie Ministrze,

 

1. Komisja Europejska opublikowała 20 maja 2020 r. nową strategię pod nazwą: "Od pola do stołu", która jest wykładnią długoterminowej wizji dotyczącej rolnictwa i wyżywienia w Unii Europejskiej.

Niektóre elementy tego dokumentu uważamy ogólnie za ulepszone w stosunku do poprzednich strategii, jednak istnieją w nim liczne fragmenty, które nie spełniają potrzeb polskich rolników.

 

2. Wysoka jakość żywności i ochrona środowiska bazuje na małych i średnich gospodarstwach rodzinnych

Kluczową strategią dla polskiego rolnictwa było i powinno być zapewnienie mieszkańcom Polski świeżej żywności wysokiej jakości, wartościowej odżywczo, zachowującej bioróżnorodność. Małe i średnie gospodarstwa rolne były i są gwarantem bezpieczeństwa żywnościowego naszego kraju - w przeciwieństwie do zewnętrznego rynku globalnego.

Twórcy wszelkich planów dotyczących podaży i popytu "od pola do stołu" powinni brać pod uwagę mocne sygnały płynące od świadomych konsumentów, specjalistów z dziedziny agroekologii i żywienia, ekologów, działaczy ochrony środowiska oraz miłośników jedzenia dobrej jakości. Polskie rolnictwo musi być w samym centrum wszelkiej planowanej polityki państwowej i jej praktycznej realizacji. Chodzi szczególnie o poprawienie statusu małych i średnich rodzinnych gospodarstw rolnych. To one stanowią prawdziwą ochronę dla polskiej wsi i zapewniają bezpieczeństwo żywnościowe Polski.

 

3. O wsparcie dla różnorodnych małych i średnich gospodarstw rodzinnych

Dokument "Od pola do stołu" wykazuje rażący brak rozpoznania potrzeby odpowiedniego wsparcia dla różnorodnych małych i średnich gospodarstw rodzinnych. Zamiast tego kładzie się w nim nacisk na te wielkoobszarowe, monokulturowe, schemizowane, oparte na tzw. precyzyjnej transformacji cyfrowej.

Takie podejście z całą pewnością przyspieszy zanikanie małych i średnich rodzinnych gospodarstw, w których przestrzega się zasad dobrej i uczciwej uprawy.

 

4. O utrzymanie wysokiej jakości żywności i niezdegradowanych gleb na bazie małych i średnich gospodarstw

Strategia ta zawodzi również w kwestii wykorzystania ogromnego potencjału polskiego rolnictwa, jakim jest produkcja i sprzedaż żywności wysokiej jakości poszukiwanej przez europejskich konsumentów. Polska ma wyjątkową szansę stać się awangardą w produkcji, gdyż zachowała szeroką bazę gospodarstw "nieprzemysłowych". Te zaś utrzymały względnie wysoki poziom żyzności gleby, jeszcze nie wyeksploatowanej. Inaczej jest w wielkich gospodarstwach/zakładach monokulturowych, nastawionych na obsługę globalnych rynków eksportowych. Oferują one jednolite, jałowe jedzenie, zgodne z zapotrzebowaniem olbrzymich sieci supermarketów.

Polska może - i powinna - stać na czele prowadzenia polityki opartej o zapewnienie podstawowego bezpieczeństwa żywnościowego dla swojego Narodu. W naszej opinii - szczególnie w tych bardzo niepewnych czasach - jest to kluczowe stanowisko, jakie powinien przyjąć każdy minister rolnictwa, dostarczając w ten sposób jasnego dowodu na swoje zaangażowanie w zaspokojenie podstawowych potrzeb i wymogów obywateli państwa.

 

5. Wsparcie dla młodych rolników

Wsparcie dla młodych rolników chcących przejąć od doświadczonych pokoleń małe i średnie gospodarstwa rolne - to kolejna wartość nieobecna w dokumencie "Od pola do stołu". Jest ona decydująca dla przetrwania bogatej tkanki małych i średnich gospodarstw rolnych w Polsce, będących absolutnie najlepszym miejscem dla zaspokajania rosnącego popytu na dostępną cenowo żywność organiczną. Z każdym dniem zwiększa się świadomość Polaków związana z dbałością o zdrowie. Potrzeba oparcia polityki rolnej na wytwarzaniu żywności szeroko rozumianymi metodami rolnictwa tradycyjnego i ekologicznego nie podlega dyskusji. Potrzeba ta reprezentuje ten rodzaj myślenia o przyszłości, jaki zaowocuje miliardami złotych zaoszczędzonych na kosztach hospitalizacji i lecznictwa publicznego.

 

6. O zmianę definicji GMO i włączenie w nią nowych form GMO uzyskiwanych z pomocą technik i metod mutagenezy (w tym metodą CRISPR/Cas)

Inną ważną dziedziną budzącą zaniepokojenie jest "edycja genów". To technologia wprowadzająca GMO tylnymi drzwiami, metodą o nazwie CRISPR/Cas. Europejski Trybunał Sprawiedliwości wyrokiem z dnia 25 lipca 2018 (C-528/16) nakazał dodatkowe włączenie do definicji GMO ujętej w dyrektywie 2001/18 również materiałów i produktów otrzymanych metodą CRISPR/Cas. Jednak pomimo upływu kilku lat Komisja Europejska nie wprowadziła adekwatnej nowelizacji ww. dyrektywy. W sytuacji gdy korporacje agrotechniczne wykorzystują edytowanie genów do produkcji nowych odmian roślin i produktów żywnościowych, oraz w świetle pojawiających się niepokojących doniesień naukowych o braku stabilności genetycznej i podatności na szkodliwe mutacje organizmów uzyskanych metodą CRISPR/Cas uwolnionych do środowiska – istnieje pilna potrzeba nowelizacji ustawy o organizmach genetycznie zmodyfikowanych z dnia 22 czerwca 2001 r. tekst jednolity DZ.U. z 2019 r. poz. 706, z 2020 r. poz.322. poprzez umieszczenie w tej ustawie definicji GMO wymienionej w ww. wyroku ETS, do której dołączono materiały uzyskane metodą CRISPR. W obecnym stanie prawnym materiały te wymykają się spod przepisów ochrony zdrowia i środowiska zawartych w ustawie o GMO , łącznie z wymogami i reżimami w zakresie rejestracji, monitorowania i odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez korporacje agrotechniczne. Dlatego apelujemy o natychmiastowe uregulowanie ustawowe problemu CRISPR/Cas poprzez zmianę definicji GMO w polskim prawodawstwie według wskazań przywołanego wyroku ETS.

Reasumując, należy z całą mocą potwierdzić, że ww. wyrok jednoznacznie nakazuje przyjęcie przez kraje członkowskie zasady, iż wszystkie organizmy uzyskane za pomocą technik i metod mutagenezy stanowią organizmy zmodyfikowane genetycznie w rozumieniu dyrektywy 2001/18. Jedynie artykuł 3 ust. 1 dyrektywy 2001/18 w związku z pkt 1 załącznika I B do tej dyrektywy oraz w świetle motywu 17 tejże dyrektywy należy interpretować w ten sposób, że z zakresu stosowania owej dyrektywy są wyłączone tylko organizmy uzyskane za pomocą technik i metod mutagenezy, które były tradycyjnie wykorzystywane do różnych zastosowań i których bezpieczeństwo zostało już dawno potwierdzone.

Wobec powyższego brak przeniesienia przepisów ww. orzeczenia sądowego do porządku prawnego stanowi poważne uchybienie władz Rzeczypospolitej Polskiej skutkujące narażeniem Polaków na zagrożenia związane z niekontrolowanym rozpowszechnianiem GMO wytwarzanych nowymi metodami mutagenezy (w tym CRISPR/Cas), zatem wniosek o niezwłoczną nowelizację ustawy o GMO według wskazań wyroku C-528/16 znajduje całkowite uzasadnienie.
(więcej informacji: https://www.prawo.pl/akty/dz-u-ue-c-2018-328-4-2,69086724.html)

 

7. O wycofanie szkodliwych dla ludzi i dla środowiska biocydów, w szczególności herbicydów zawierających glifosat

Razem z naukowcami, świadomymi rolnikami, ekologami, biologami, lekarzami, obrońcami życia i zdrowia - uważamy w szczególności za konieczne zaprzestanie stosowania herbicydów zawierających glifosat (jak np. Roundup), które niszczą życie na ziemi – roślin, zwierząt i ludzi. Są na to niezbite dowody!!!

 

8. O utrzymanie prawa rolników do "zachowania, stosowania, wymiany i sprzedaży nasion i materiału rozmnożeniowego uzyskanego w gospodarstwie"

Dalszą sprawą budzącą nasz głęboki niepokój jest propozycja dokumentu, który ma przyspieszyć oficjalną rejestrację odmian nasion. Taka propozycja stoi w sprzeczności z postanowieniami arty-kułu 9 „Międzynarodowego Traktatu o zasobach genetycznych roślin dla żywności i rolnictwa sporządzonego w Rzymie dnia 3 listopada 2001 r.”, który uznaje prawo rolników do "zachowania, stosowania, wymiany i sprzedaży nasion i materiału rozmnożeniowego uzyskanego w gospodars-twie”. Nie istnieje żaden casus udzielenia patentu na taki materiał i zawartą w nim informację. Takie próby powinny być zaniechane i wszelkie tego rodzaju patenty zakazane. Polscy rolnicy z małych i średnich gospodarstw są szczególnie wrażliwi na tego rodzaju kradzież własności intelektualnej dokonywanej ich kosztem.

 

9. O nieograniczony dostęp do tradycyjnego, lokalnego/regionalnego materiału siewnego

Dalsze istotne ogniwo w ogólnym zdrowiu i dobrostanie społeczeństwa polskiego dotyczy przeceniania w proponowanej strategii roli reklamy i marketingu w sprzedaży żywności, na przykład "ulepszone zasady etykietowania". W istocie powinno się położyć nacisk na polepszanie jakości środowiska i dostęp do niedrogiej, proekologicznej, zdrowej i właściwej kulturowo żywności dla wszystkich. A więc dostęp do nasion tradycyjnych, lokalnych/regionalnych musi być wolny od wszelkich ograniczeń (podobnie jak nieograniczony jest dostęp do współczesnego, nietradycyjnego materiału siewnego), a sam proces wytwarzania takich nasion wspierany finansowo przez ministerstwo/rząd RP.

 

10. O samowystarczalny, zdecentralizowany system produkcji żywności

Na koniec - w sytuacji kryzysu wywołanego przez Covid-19 - jasno widać, że samowystarczalny, zdecentralizowany system produkcji żywności, łączący środowisko wiejskie z miejskim, jest sprawą podstawowej wagi! Jest on bardziej odporny na wstrząsy niż dalekie, szczególnie międzynarodowe, sieci obejmujące odległe obszary. Systemy dystrybucji żywności pozalokalnej skupiają się na konkurencyjności, wzroście ekonomicznym i rynku globalnym. „Po-covidowe” przemiany muszą uwzględnić mechanizmy etycznego i realnego finansowania oraz innych form wspierania małych i średnich gospodarstw rodzinnych, niezależnej spółdzielczości i wzajemnej współpracy wieś-miasto. Muszą one (mechanizmy pomocy) być dostosowane do skali i praktycznych potrzeb lokalnej i regionalnej produkcji żywności dobrej jakości i sieci jej dystrybucji.

 

WNIOSEK

Domagamy się więc przyjęcia przedstawianych w naszym dokumencie zasad strategii jako obowiązujących i najważniejszych podstaw polityki rolnej dla Polski.

Przyjęcie ich stanowić będzie bodziec oraz sprzyjające podłoże dla kreatywnego działania na polu produkcji dobrej żywności z zachowaniem bogatej i zróżnicowanej działalności wsi. Taka strategia istotnie poprawi ekonomiczną spójność oraz stabilność gospodarki w czasach, gdy ulega ona silnej presji i fragmentacji.

Z poważaniem,

UWAGA! Rozporządzenie w sprawie szczepionki z GMO w celu zwalczania Covid-19

Parlament Europejski i Komisja Europejska (KE) podjęły zaskakującą decyzję. To „ogromny krok” w kierunku zaspokojenia chorych ambicji poddania swoich obywateli totalitarnemu reżimowi. Technologia modyfikująca ludzkie DNA stanowi element globalnej masowej kontroli despotycznych rządów. Pod przewodnictwem Niemieckiego Ministra Zdrowia, Jensa Spahna, KE wdrożyła nowe rozporządzenie, w którym wzywa się do „szybkiego opracowania szczepionki GMO przeciwko Covid-19”. CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ

Dodatkowe informacje

!!!!!!

Używamy Cookie (Ciastka). Jeśli nie zgadzasz się na ich używanie, możesz je zablokować w swoje przeglądarce. Nie wiemy, czy strona będzie pracować prawidłowo bez ciastek. Nie zbieramy danych za pomocą tych ciastek, jednak są one używane do obsługi strony, logowania i innych rzeczy. Aby dowiedzieć się więcej na temat obsługi plików cookie oraz w jaki sposób można je usunąć, przeczytaj Politykę prywatności..

Jeśli nie akceptujesz opuść stronę lub zmień ustawienia przeglądarki. Jeśli akceptujesz kliknij